Pamboko - Reisverslag uit Smilde, Nederland van Wolter & Tryntsje - WaarBenJij.nu Pamboko - Reisverslag uit Smilde, Nederland van Wolter & Tryntsje - WaarBenJij.nu

Pamboko

Door: Wolter en Tryntsje

Blijf op de hoogte en volg Wolter & Tryntsje

10 Augustus 2016 | Nederland, Smilde

Terug uit Danpaati in en kleine Chesna vliegtuig, kunnen we vertellen dat het in heel Danpaati geweldig goed draait . We hebben daar heerlijke dagen gehad met een heel hartelijke ontvangst en begeleiding. Bijzonder dat Sebastiaan Wolterbosjunior werd genoemd. Verder deze week een kansloze jungletocht per 4 wd gemaakt en vandaag naar ons project in Pamboko geweest. Een heerlijk weerzien met Pachecko , kapitein Wekker en met o.a Nanu. Na 5 jaar is alles hetzelfde gebleven , er is helaas geen vooruitgang geboekt. Mede door gebrek aan lerarenwoningen, aan gebrek aan interesse van de ouders en ook toch wel van de kinderen. Ze zijn een beetje lui. Maar ze vondenhet fijn dat we weer daar waren n vroegen om hulp bij het bekend maken van hun gebreken. Nadien bij Pacheco een cocsnoot genuttigd in zijn nieuwe woning. Deze dagen ook nog een aantal keren gefietst in de omgeving en hebben veel aapjes gezien. Prachtig is het hier toch. Hier zit het er bijna op en het volgende verslag kompt uit Rio. Wolter enTryntsje, Maria en Wolterbosjunior.

• 11 Augustus 2016 - 00:38

Aad Zasburg:

Leuk om weer wat te zien van jullie reis door Suriname, jammer dat jullie project niet zo goed loopt, ja de mensen zijn een beetje lui daar, maar dat wisten we al een beetje, vanuit Holland, hier zijn ze ook niet zo vlot onze Surinaamse vrienden. Nu op naar Rio, misschien helpt het om ze wat meer moed in te spreken de atleten, of we zijn weer met v en genieten van het veel te hoge verwachtingen van de sporters daar heen gegaan. Ze zijn niet in vorm of gaan te veel in het Heineken Huis zitten. Ik hoop dat jullie nog iets moois mee gaan maken in Rio. Succes en een fijne reis nog. Groetjes Aad Zasburg

• 11 Augustus 2016 - 10:36

Dicky:

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en Maria en Sebastiaan ( Wolter jr) hebben kunnen laten zien wat jullie daar bewerkstelligd hebben. Jammer dat er niet veel vooruitgang is gebboekt.
    Fijn dat we een beetje mee mogen reizen via jullie verhalen. Op naar Rio , hopelijk dat ze daar dan wat meer medailles gaan halen , tot nu toe gaat het nog niet zo hard
    .Moeder is maandag aan de elleboog geopereerd, dinsdag was ze nog heel erg in de war, woensdag ging het iets beter, maar hopen dat ze weer wat helderder word als de narcose en de morfine uit haar lichaam is. Volgende week gaat ze naar een revaldatiecentrum.
    groetjes aan Maria en Sebastiaan, vooral lekker genieten.
    Lieve groet van Ap en Dicky

• 12 Augustus 2016 - 19:11

Henk:

Fijn dat het allemaal goed gaat in Suriname, nu naar Rio dus.
    In ieder geval komt v Gelder niett weer terug naar Rio. Hij moet op de blaren zitten.
    Heel veel plezier in Rio en dat Wolter daar een hele fijne verjaardag mag hebben, met heel veel medailles.
    Groetjes Matsen & Henk.

• 13 Augustus 2016 - 14:03

Miena:

Klinkt goed allemaal. Wel jammer van jullie project...misschien iets om een keer terug te gaan.
    Wolter alvast een fijne verjaardag in Rio.
    Voor ons komt het steeds dichterbij SUR.

Groetjes voor jullie allen.

Rolf en Miena.